Tehnoloģiju laikmets ienesis neatgriezeniskas korekcijas pat tautas amata meistaru darbā. Specializēti interneta veikali paver amatniekiem iespēju tirgot savu produkciju pircējiem teju jebkurā pasaules valstī, sociālie tīkli ir pateicīgs, lēts līdzeklis zīmola atpazīstamības stiprināšanai, bet digitālās norēķinu tehnoloģijas atvieglo samaksāšanu par pirkumu gadatirgos. Neskatoties uz šīm plašajām iespējām, Dziesmu un deju svētku lieldraugs Swedbank, strādājot ar Latvijas meistariem, secinājis, ka vairumam amatnieku nepieciešama palīdzība, lai izmantotu mūsdienīgus tehnoloģiskos risinājumus savu izstrādājumu noieta celšanai.

Mudinot Latvijas amatniekus apgūt digitālās prasmes, Swedbank sadarbībā ar Latvijas Radio uzsāk projektu "Meistars 21. gadsimtā". Astoņi konkursa kārtībā izvēlēti tautas amatu meistari četrus mēnešus lekcijās un praktiskās nodarbībās apgūs saziņai un pārdošanai nepieciešamās digitālās prasmes. Iedvesmojoši lektori stāstīs, kā padarīt darbus redzamus pēc iespējas plašākam pircēju lokam internetā un izcelt tos uz konkurentu fona, kā komunicēt ar pircējiem digitālajā vidē, kā izveidot savu internetveikalu mājaslapā un kā lietot karšu norēķinu termināļus.

Visu vasaru projekta dalībnieki Latvijas Radio raidījumu ciklā dalīsies iespaidos par apgūtajām zināšanām un to pienesumu ikdienas darbā, tādējādi iedrošinot arī citus amatniekus uzlabot digitālās prasmes.

Tautas amata meistariem ir svarīgi pielāgoties tehnoloģiju laikmeta prasībām gan tādēļ, lai piekļūtu maksātspējīgai publikai, kas reti apmeklē gadatirgus, gan sava aroda saglabāšanai un nodošanai nākamajām paaudzēm. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem 76% Latvijas iedzīvotāju mājās ir pieejams interneta pieslēgums un 44,9% ir veikuši pirkumus interneta tirdzniecības vietās. Turklāt visaktīvāk internetā iepērkas maksātspējīgā auditorija – 25 līdz 34 gadus veci Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji ar vidēji augstiem ienākumiem.

Nopelnīt palīdz pat maksājumu karšu termināļa uzstādīšana gadatirgus stendā, jo liela daļa pircēju līdzi nēsā ierobežotu daudzumu skaidras naudas. Swedbank klientu pieredze rāda, ka piedāvājot iespēju tirdzniecības vietās norēķināties ar maksājumu karti, pārdošanas apjoms pieaug pat par 30%.

Attīstot digitālo tirdzniecību, amatniekiem paveras iespēja piedāvāt produkciju ne vien pircējiem visā Latvijā, bet arī citviet pasaulē. Progresīvākie pašmāju meistari jau vairākus gadus izmanto globālos interneta veikalus kā Etsy, DaWanda vai Handmade, lai pārdotu savus izstrādājumus interesentiem Rietumeiropā, ASV un Āzijā.

"Projektā būs iespēja mācīties ne tikai no digitālās prasmes apguvušiem veiksmīgiem Latvijas uzņēmējiem, sava aroda meistariem, bet arī no sociālo tīklu, e-komercijas un bankas ekspertiem, kā arī vienam no otra. Tādējādi dalībnieki iegūs jaunas atziņas un uzkrās veiksmīgai uzņēmējdarbībai nepieciešamo zināšanu, prasmju, ideju un sadarbošanās iemaņu kopumu. Tas palīdzēs nopelnīt vairāk un veicinās tālāku izaugsmi, jo šodien uzņēmējdarbība bez digitālajām prasmēm nav iedomājama. Piemēram, bankas pieredze rāda, ka mūsu klienti visaugstāk vērtē tieši digitālo pakalpojumu pieejamību– klientam šodien ir svarīgi saņemt pakalpojumu ātri un viegli ," uzsver projekta patrons, Swedbank Finanšu institūta vadītājs Reinis Jansons.

Projektam "Meistars 21. gadsimtā" amatnieki var pieteikties līdz 25. jūnijam, aizpildot pieteikuma anketu vietnē www.latvijasmeistari.lv